Beeldcoaching®

Herken je dit?

N

Je vindt het belangrijk om je werk goed te doen en je persoonlijke ontwikkeling als leerkracht vind je erg belangrijk.

N

Je hebt naar aanleiding van een observatie van jouw leidinggevende of inspectiebezoek feedback gekregen waar je graag mee aan de slag wilt gaan.

N

Je wilt graag zien dat wat er gezegd wordt ook klopt en wat je er aan kunt doen.

N

Je staat ervoor open om jezelf verder door te ontwikkelen als leerkracht en wilt steeds beter worden in je vak.

N

Je houdt ervan om zelf de regie te hebben en te houden over jouw ontwikkeling.

Wat is beeldcoaching®?

Beeldcoaching® is een praktische manier van oplossingsgericht coachen.
Door middel van beelden die ik met de camera in de klas maak, gaan wij samen reflecteren en sparren over jouw groep. Je leert hoe je anders naar je groep kunt kijken/ handelen. Beeldcoaching® is een waardevolle aanvulling en je ontdekt dingen die je anders waarschijnlijk over het hoofd had gezien. Je ziet direct het effect en dat maakt deze manier van coachen ook zo krachtig.
Eigenlijk ben ik jouw extra paar ogen in de klas.
Je ontdekt direct een positief effect op je lesgeven en je stemt nog beter af op je leerlingen.
We gaan altijd uit van jouw persoonlijke talenten en kwaliteiten en je blijft zelf altijd eigenaar van het proces.
Vertrouwen en veiligheid is het uitgangspunt van de samenwerking.

Beeldcoaching
meisje met camera

Hoe gaat dit in de praktijk?

Na een kennismakingsgesprek waarin jij jouw ontwikkelvraag bespreekt, kom ik op de werkplek filmen en doe dit vanuit verschillende perspectieven. Het filmen duurt ongeveer een half uur.

Daarna worden de beelden geanalyseerd en wordt er op microniveau gekeken naar wat er gedaan wordt en wat het effect is.

Na een paar weken kom ik weer filmen en krijg jij de beelden zelf mee om te bekijken en te analyseren. Op deze manier heb je de tijd en de rust om de beelden vaker te bekijken.

Tijdens het daaropvolgend gesprek bespreken wij samen de beelden, waarbij jij vertelt wat je hebt gezien, hebt gedaan en wat het effect van jouw interventie is geweest.

Je merkt een positief effect op het lesgeven en de leerlingen en het is ontzettend leuk om op een andere manier en vanuit verschillende perspectieven naar je eigen groep te kijken.

Neem geheel vrijblijvend contact met mij op voor de mogelijkheden.